RETOURVOORWAARDEN


Algemeen

Er zijn allerlei redenen waarom artikelen als retour worden aangemeld. Ook úw klanten kunnen soms producten retourneren om verschillende redenen. U kunt niet alles terugnemen en daarom heeft u een aantal voorwaarden waaraan een retour moet voldoen. Dit geldt natuurlijk ook voor Auto & Anders. Artikelen die u niet op voorraad wilt houden kunnen bij ons als retour aangemeld worden, mits deze aan de onderstaande voorwaarden voldoen.


Voorwaarden

Alle retourzendingen die naar Auto & Anders worden verstuurd hebben te maken met een aantal voorwaarden:

  • Om een retour in behandeling te kunnen nemen dient deze te worden aangemeld binnen 30 dagen na factuurdatum. Na deze 30 dagen is het niet meer mogelijk om een retour aan te melden.
  • Alle retouraanvragen moeten vooraf via de webshop worden aangevraagd. Indien goedgekeurd ontvangt u een retourbevestiging waarop de artikelen vermeld staan die kunnen worden teruggestuurd, artikelen die niet bevestigd zijn op de retourbevestiging en toch retour komen worden weggegooid.
  • De retourbevestiging die u van ons ontvangt dient aan de retourzending te worden toegevoegd.
  • De aangemelde artikelen dienen in de originele en onbeschadigde verpakking in een omdoos gepakt te worden.
  • De maximale waarde van de teruggenomen goederen is beperkt tot 2% van de netto aankopen bij Auto & Anders gedurende de laatste 12 maanden.

LET OP: Is uw bestelling beschadigd bij u aangekomen of is de verpakking kapot, vies en/of beschreven, dan dient dit zo snel mogelijk, in ieder geval op de dag van levering, bij ons gemeld te worden via onze webshop. Beschadigde nachtleveringen dienen voor 09.30 uur op de dag van levering in onze webshop gemeld te worden. Van de beschadigde verpakkingen dient u foto’s te maken en deze in de webshop te uploaden.


Artikelen die nooit retour kunnen

Artikelen die niet bij Auto & Anders als retour kunnen worden aangemeld:

  • Accu’s
  • Banden
  • Carrosseriedelen (plaatwerk en andere schadedelen)
  • Uitlaten
  • Originele delen
  • Delen waarvan de plastic verpakking geopend is (vaak elektrische delen).
  • Artikelen die gemonteerd zijn geweest of waarbij te zien is dat er een poging tot montage is gedaan en die gebruikerssporen bevatten, zoals vetvlekken, krassen, zwarte vlekken.
  • Artikelen waarvan de originele verpakking ontbreekt of is beschadigd, bevuild, beschreven of dusdanig is aangetast dat het naar oordeel van Auto & Anders niet meer bruikbaar is.
  • Speciaal voor u bestelde delen, dit zijn onderdelen die Auto & Anders niet op voorraad heeft en een levertijd in de shop is vermeld.

Verzenden van goederen

  • §  De goederen moeten degelijk verpakt worden, met het oog op het transport (dozen dichtgeplakt, geen zware dingen bovenop, enz.) Dit geldt eveneens voor statiegeld en garanties.
  • §  Op ieder colli/pallet/container plaats u een kopie van de “RETOURBON”.
  • §  U nummert uw colli (bijvoorbeeld 3 colli 1/3, 2/3, 3/3).


Let op! Enkel retouren die aan bovengenoemde voorwaarden voldoen zullen door Auto & Anders aanvaard worden. Afwijkingen worden enkel toegestaan mits voorafgaand schriftelijk akkoord van Auto & Anders. Artikelen welke niet voldoen aan bovengenoemde criteria en toch retour komen, zullen worden weggegooid. De goedkeuring en de behandeling van retouren kunnen door Auto & Anders worden opgeschort indien achterstand van betaling wordt vastgesteld. Via info@autoenanders.nl kunt u al uw vragen omtrent retouren stellen.

Retourprocedure

1.       Meld uw retouraanvraag eenvoudig aan via onze webshop. U gaat naar “Mijn profiel” en klikt op retouren.

2.       U vult de artikelnaam of het artikelnummer in op het daarvoor bestemde zoekveld en klikt op zoeken. Of u zoekt het betreffende artikel op in de lijst onder het zoekveld en klikt achter het artikel op retourneren.
Artikelen die langer dan 30 dagen geleden zijn besteld worden niet weergegeven en mogen niet meer retour (zie hiervoor de voorwaarden hierboven).

3.       In het scherm dat nu verschijnt dient u de velden waar een sterretje bij staat in te vullen. Bij sommige retourredenen is het verplicht om een toelichting te geven. Ook heeft u de mogelijkheid om hier foto’s toe voegen. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als u een beschadigd deel heeft ontvangen of wanneer het artikel niet overeenkomt met het origineel.

4.       Na op toevoegen te hebben geklikt, komt u terug op de pagina van de retouraanvraag.

5.       Nu heeft u de mogelijkheid om nog een artikel aan te melden of de aanmelding af te ronden. Dit doet u door nu op de knop Retour winkelwagen te klikken.

6.       U bent nu klaar om de retouraanvraag definitief aan te melden. Als laatste kunt u nog aangeven uit hoeveel pakketten de retour bestaat, daarna klikt u op versturen en komt de retouraanmelding bij ons binnen.

7.       Na controle door onze medewerkers ontvangt u binnen 1 werkdag per e-mail een retourorderbevestiging van de artikelen die zijn goedgekeurd als retour. Artikelen die worden geweigerd als retour staan niet op deze retourorderbevestiging vermeld.

8.       U dient de artikelen in originele en onbeschadigde verpakking in een omdoos te verpakken. Onbeschadigd betekent dat de verpakking niet vies of beschreven is en dat er geen tape op de doos geplakt is!
De retouren worden doorgaans binnen twee werkdag door DPD afgehaald. Voor klanten die gebruik kunnen maken van de middagroute worden de retouren afgehaald door de middagroute-chauffeurs wanneer ze de eerstvolgende bestelling komen afleveren. U wordt via e-mail op de hoogte gebracht wanneer een retour wordt geweigerd en wat de reden daarvan is. U kunt er dan voor kiezen om het betreffende artikel teruggestuurd te krijgen.